Praca w cukierni wiąże się z koniecznością posiadania szerokiej gamy umiejętności. Przede wszystkim niezwykle istotna jest komunikacja – wiedza dotycząca technik oraz strategii ułatwiających efektywne porozumiewanie się. Stanowi to podstawę budowania zespołu oraz relacji długoterminowych z klientami. Profesjonalna obsługa wiąże się również ze znajomością praw i technik sprzedaży, a także rozwojem umiejętności baristycznych. Szkolenie daje szansę na poznanie i zastosowanie w praktyce zestawu skutecznych narzędzi umożliwiających osiąganie wysokich wyników w atmosferze wzajemnego zrozumienia i szacunku. Podczas szkolenia każdy uczestnik poprzez precyzyjne dobranie ćwiczeń warsztatowych, będzie mógł sam doświadczyć jak istotne są wszystkie powyższe kwestie.
Podczas szkolenia nauka serwowania i przygotowywania koktajli odbywa się z wykorzystaniem prawdziwych alkoholi, syropów i dodatków. Zaprezentowane zostaną najlepsze techniki dekorowania napoi. Uczestnicy szkolenia nauczą się elementarnych zasad working flair, czyli nowoczesnej obsługi gości połączonej z elementami show. Zajęcia skierowane są głównie na praktykę, tak niezbędną w tym zawodzie. Uczestnicy poznają także tajniki sztuki kelnerskiej, która dopełni całość. Wśród zagadnień znajdą się m. in. kultura obsługi gości z elementami wiedzy psychologicznej, budowanie pozytywnych relacji w kontakcie z klientami, doradzanie przy wyborze, nakrywanie stołów i wiele innych. Autoprezentacja bowiem oraz nauka technik sprzedaży stanowi nieodzowny czynnik wpływający na wizerunek całej firmy.
Profesjonalna obsługa klienta zależy od znajomości nie tylko technik sprzedaży, ale także obsługi baristycznej oraz kelnerskiej. Zadowolenie klienta warunkowane jest walorami smakowymi produktów, ale przede wszystkim atmosferą w jakiej są one spożywane i sposobem serwowania. Dlatego tak ważne jest stałe podnoszenie kwalifikacji i aktualizowanie wiedzy w powyższym zakresie. Podczas szkolenia każdy uczestnik poprzez precyzyjne dobranie ćwiczeń warsztatowych, będzie mógł sam doświadczyć jak istotne są wszystkie powyższe elementy obsługi.
Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników umiejętności związanych z budowaniem zaangażowania i motywacji w realizacji zespołowych celów oraz umiejętności patrzenia na wyzwania z perspektywy całego zespołu, a nie indywidualnej. Uświadomienie uczestnikom znaczenia komunikacji interpersonalnej oraz wyposażenie ich w skuteczne techniki i strategie ułatwiające im porozumiewanie się w zespole oraz w relacjach i kontaktach biznesowych, przełoży się na efektywność. Poruszone zostaną również zagadnienia związane z radzeniem sobie w sytuacjach trudnych związanych z konfliktem w grupie.
Celem szkolenia jest zapoznanie osób zarządzających z etapami budowania efektywnego zespołu, począwszy od rekrutacji. Uczestnicy nauczą się skutecznej współpracy oraz komunikacji w zespole. Określą własne czynniki motywujące i demotywujące. Poznają aspekty monitorowania zadań i przekazywania informacji.