Polub i udostępnij:
fb-share-icon0

Profesjonalna obsługa klienta zależy od znajomości nie tylko technik sprzedaży, ale także obsługi baristycznej oraz kelnerskiej. Zadowolenie klienta warunkowane jest  walorami smakowymi produktów, ale przede wszystkim atmosferą w jakiej są one spożywane i sposobem serwowania. Dlatego tak ważne jest stałe podnoszenie kwalifikacji i aktualizowanie wiedzy w powyższym zakresie. Podczas szkolenia każdy uczestnik poprzez precyzyjne dobranie ćwiczeń warsztatowych, będzie mógł sam doświadczyć jak istotne są wszystkie powyższe elementy obsługi.

 

Program szkolenia:

Moduł I – Profesjonalny sprzedawca – wizytówka firmy:

1. Predyspozycje zawodowe i cechy osobowe profesjonalnego sprzedawcy
2. Sztuka autoprezentacji – budowanie wizerunku własnego i firmy
3. Automotywacja, techniki motywacji, sposoby działania, podejście do pracy i obowiązków
4. Relacja sprzedawca – klient
5. Savoir vivre sprzedawcy
6. Typy klientów
7. Podstawy komunikacji w obsłudze klienta
8. Zadawanie pytań i słuchanie – umiejętności niezbędne w pozyskiwaniu informacji od klienta i budowaniu swojej kompetencji
9. Techniki przekazywania informacji
10. Sprzedaż sugestywna, skuteczne sposoby zwiększania rachunku
11. Sytuacje trudne – techniki reagowania
12. Budowanie relacji długoterminowych z klientami
13. Marketing – pozyskiwanie nowych klientów
14. Elementy przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu
 

Moduł II – Tajniki sztuki kelnerskiej:

1. Wygląd i prezencja kelnera:
– kultura obsługi gości z elementami wiedzy psychologicznej,
– budowanie pozytywnych relacji w kontakcie z klientami.
2. Karty menu:
– znaczenie znajomości menu,
– podawanie kart menu,
– doradzanie przy wyborze.
3. Przygotowanie sali konsumenckiej do obsługi klientów:
– przygotowanie zastawy stołowej do podawania dań i napojów,
– przygotowanie pomocnika kelnerskiego.
4. Przenoszenie tac i zastawy stołowej.
5. Nakrywanie stołów:
– nakrycie proste,
– nakrycie rozszerzone,
– przygotowanie nakrycia w obecności klientów.
6. Zbieranie zastawy stołowej po konsumpcji.
7. Przebieg obsługi klientów, tworzenie standardu:
– powitanie i zajmowanie miejsc przez klientów,
– przyjmowanie zamówienia,
– rozmowa z klientami,
– realizacja rachunku,
– pożegnanie klientów.
8. Metody obsługi:
– serwis niemiecki i rosyjski,
– elementy serwisu francuskiego,
– serwis bufetowy.
9. Ogólne zasady obsługi:
– kolejność podawania potraw, napojów i obsługi,
– skargi i reklamacje.
10. Ćwiczenia praktyczne
 

Moduł III – Tajemnice idealnej kawy:

1. Kawa – od czego zacząć. Historia kawy
2. Rodzaje ziaren, ich zbieranie i obróbka
3. Zasada 4M
4. Metody parzenia kawy
5. Espresso i inne rodzaje kawy
6. Praca baristy w teorii i praktyce
7. Sprzęt baristyczny, czyli co do czego służy?
8. Wady kawy, czyli nadestrakcja i podestrakcja. Jak je rozpoznać?
9. Jak stworzyć idealne espresso?
10. Obsługa młynka, dozowanie i ubijanie. Co dzieje się z kawą w młynku i dlaczego?
11. Konserwacja sprzętu oraz ekspresu
12. Wszystko co powinieneś wiedzieć o… mleku
13. Oficjalne standardy
14. Dozowanie, ubijanie i parzenie kawy
15. Metoda spieniania mleka
16. Rodzaje kawy w praktyce
17. Podstawy latte art, czyli ruszmy wyobraźnią
18. Etapy zakończenia pracy

 

Szczegóły:
Czas szkolenia: blok 3 dni po 8 godzin (każdy dzień 8 x 45 minut)

Szkolenie w formule zamkniętej: ceny szyte na miarę, możliwość dojazdu do klienta i zorganizowania szkolenia dla większej grupy (proszę o kontakt drogą mailową).

PO SZKOLENIU KAŻDY UCZESTNIK OTRZYMA CERTYFIKAT.

 

Prowadzący:

Szymon Gołowkin
Jestem absolwentem Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku Doradztwo filozoficzne i coaching, trenerem biznesu, trenerem efektywnej nauki oraz instruktorem rekreacji ruchowej. Posiadam wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu kompetencji społecznych, m.in. dla firm prywatnych i administracji publicznej z obszaru wywierania wpływu, efektywnej nauki, zarządzania czasem, wzbudzania motywacji i ćwiczeń psychoruchowych, a także z obszaru relacji rodzinnych i wychowawczych. Otrzymałem nagrodę Ministra Edukacji. Klienci doceniają mój profesjonalizm, zaangażowanie, wiedzę oraz warsztatowe i kreatywne przekazywanie wiadomości zgodne z zapotrzebowaniem grupy. Prowadzę sesje coachingowe oraz interdyscyplinarne szkolenia jako praktyk pozytywnego oddziaływania na innych.

Karolina Kraszewska
Doświadczenie w obszarze gastronomii zdobywałam od 2011 r., pracując w hotelach, restauracjach i kawiarniach, obsługując eventy, wesela oraz targi międzynarodowe, a także kierując teamem hotelowego lobby. W 2015 roku odkryłam, że moją pasją jest przekazywanie wiedzy podczas szkoleń. Ukończyłam kurs kelnerski i baristyczny.  W pracy opieram się przede wszystkim na holistycznym podejściu oraz indywidualizacji treningu. Moim celem jest aktywizacja i inspiracja każdego uczestnika, która w połączeniu z zaangażowaniem gwarantuje sukces. Najważniejszy jest dla mnie profesjonalizm, szacunek oraz pozytywna atmosfera. Uwielbiam zarażać swoją pasją, a największą satysfakcją jest widok efektów mojej pracy oraz zadowolenie i spełnianie się kursantów.

Komentarze z Facebook

Dodaj opinię poprzez Facebook