Polub i udostępnij:
fb-share-icon0

Praca w cukierni wiąże się z koniecznością posiadania szerokiej gamy umiejętności.  Przede wszystkim niezwykle istotna jest komunikacja – wiedza dotycząca technik oraz strategii ułatwiających efektywne porozumiewanie się. Stanowi to podstawę budowania zespołu oraz relacji długoterminowych z klientami. Profesjonalna obsługa wiąże się również ze znajomością praw i technik sprzedaży, a także rozwojem umiejętności baristycznych. Szkolenie daje szansę na poznanie i zastosowanie w praktyce zestawu skutecznych narzędzi umożliwiających osiąganie wysokich wyników w atmosferze wzajemnego zrozumienia i szacunku. Podczas szkolenia każdy uczestnik poprzez precyzyjne dobranie ćwiczeń warsztatowych, będzie mógł sam doświadczyć jak istotne są wszystkie powyższe kwestie.

 

Program szkolenia:

Moduł I: Komunikacja i efektywna współpraca – 8 godzin  

1. Grupa a zespół
– rozgraniczenie grupy a zespołu
– znaczenie integracji w zespole – zespół jako jedność
– role grupowe i ich rola w budowaniu, integracji i dezintegracji zespołu
– znaczenie etapów pracy zespołu dla jego skutecznego funkcjonowania
2. Komunikacja wewnętrzna
– błędy komunikacyjne: kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków, stanowiących naukę na przyszłość
– bariery i filtry komunikacyjne: mentalne mapy rzeczywistości
– pułapki umysłu oraz ich wpływ na komunikacje
3. Komunikacja międzyludzka
– obrona przed psychomanipulacją – zapobieganie mobbingowi
– metody komunikacji w zespole: asertywność, argumentacja, przejrzystość i precyzja nadawania komunikatów
4. Motywacja i zaangażowanie
a) Motywacja jako proces:
– metody wzbudzania i podtrzymywania motywacji
– demotywacja: czynniki destabilizujące motywacje
b) Zaangażowanie:
– tworzenie atmosfery w grupie, jako czynnik aktywizujący zaangażowanie oraz identyfikacje pracownika z firmą
– czynniki destabilizujące zaangażowanie
5. Sukces zespołu, a sukces indywidualny
a) twórcze myślenie w podejściu do rozwiązywanych zadań i problemów
– źródła i bariery kreatywności
– sposoby generowania nowych pomysłów
– segregowanie, wyłanianie i wdrażanie pomysłów w życie
b) kryteria sukcesu zespołu i ich znaczenie dla funkcjonowania organizacji

 

Moduł II:  Budowanie zespołu – 8 godzin

1. Kim jest lider i jakich liderów dzisiaj potrzebujemy?
2. Różnica między kierownikiem a liderem
3. Budowanie autorytetu lidera
4. Podstawowe funkcje kierownicze, a rola lidera
5. Fazy rozwojowe pracownika, a rola lidera
6. Sztuka komunikowania się z pracownikiem
7. Trudne rozmowy z pracownikami
8. Rozwiązywanie sytuacji konfliktowych
9. Techniki radzenia sobie ze stresem

 

Moduł III: Wizerunek firmy i profesjonalnego sprzedawcy – 16 godzin

1. Predyspozycje zawodowe i cechy osobowe profesjonalnego sprzedawcy
2. Sztuka autoprezentacji – budowanie wizerunku własnego i firmy
3. Automotywacja, techniki motywacji, sposoby działania, podejście do pracy i obowiązków
4. Relacja sprzedawca – klient
5. Savoir vivre sprzedawcy
6. Typy klientów
7. Podstawy komunikacji w obsłudze klienta
8. Zadawanie pytań i słuchanie – umiejętności niezbędne w pozyskiwaniu informacji od klienta i budowaniu swojej kompetencji
9. Techniki przekazywania informacji
10. Sprzedaż sugestywna, skuteczne sposoby zwiększania rachunku
11. Sytuacje trudne – techniki reagowania
12. Budowanie relacji długoterminowych z klientami
13. Marketing – pozyskiwanie nowych klientów
14. Prawa sprzedaży: kontrastu, sympatii, wzajemności, autorytetu, niedostępności, społecznego dowodu słuszności, konsekwencji, aureoli.
15. Elementy przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu

 

Moduł IV: Tajemnice idealnej kawy – 8 godzin

1. Kawa – od czego zacząć. Historia kawy
2. Rodzaje ziaren, ich zbieranie i obróbka
3. Zasada 4M
4. Metody parzenia kawy
5. Espresso i inne rodzaje kawy
6. Praca baristy w teorii i praktyce
7. Sprzęt baristyczny, czyli co do czego służy?
8. Wady kawy, czyli nadestrakcja i podestrakcja. Jak je rozpoznać?
9. Jak stworzyć idealne espresso?
10. Obsługa młynka, dozowanie i ubijanie. Co dzieje się z kawą w młynku i dlaczego?
11. Konserwacja sprzętu oraz ekspresu
12. Wszystko co powinieneś wiedzieć o… mleku
13. Oficjalne standardy
14. Dozowanie, ubijanie i parzenie kawy
15. Metoda spieniania mleka
16. Rodzaje kawy w praktyce
17. Podstawy latte art, czyli ruszmy wyobraźnią
18. Etapy zakończenia pracy

 

Szczegóły:
Czas szkolenia: blok 5 dni po 8 godzin (każdy dzień 8 x 45 minut)

Szkolenie w formule zamkniętej: ceny szyte na miarę, możliwość dojazdu do klienta i zorganizowania szkolenia dla większej grupy (proszę o kontakt drogą mailową).

PO SZKOLENIU KAŻDY UCZESTNIK OTRZYMA CERTYFIKAT.

 

Prowadzący:

Moduł I:
Łukasz Molenda
Jestem absolwentem wydziału psychologii Uniwersytetu SWPS w Warszawie. Wiedzę oraz doświadczenie zdobywałem również podczas wielu intensywnych szkoleń i kursów psychologicznych, hipnoterapeutycznych oraz treningu mentalnego. Odbywałem praktyki na wydziale psychiatrycznym w 7 Szpitalu Marynarki Wojennej w Gdańsku. Obecnie podczas pracy z ludźmi łączę techniki psychologiczne pochodzące z różnych dziedzin, tak aby móc jak najlepiej dopasować się do indywidualnych potrzeb osób, z którymi pracuje. W swojej pracy kieruję się profesjonalizmem. Robię wszystko, aby pomagać w realizowaniu wyzwań, a także rozwiązywaniu problemów swoich klientów, najskuteczniejszą i najszybszą dla nich metodą, z zachowaniem pełnej dyskrecji. Nigdy nie narzucam własnego światopoglądu, dlatego dostarczam konkretnych narzędzi do kreacji i eksploracji umysłu, tak aby każdy mógł używać ich zgodnie z własną wolą. Łączę ze sobą różne dziedziny psychologii i innych nauk, co daje bardzo dobre rezultaty. Jednocześnie cały czas pracuję nad samym sobą, zdobywam oraz aktualizuję wiedzę, a także tworzę własne metody skupiając się na tym, aby rozwój psychologii mógł optymalnie służyć ludziom.

Moduł II:
Magdalena Binkiewicz
Turkusowa Liderka, HR Manager, trenerka i coach. Promuję partnerskie metody zarządzania oparte na zaufaniu i pracy zespołowej. Pomagam liderom we wdrażaniu turkusu. Ukończyłam socjologię na Uniwersytecie Gdańskim i podyplomowe studium Public Relations w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. Jestem również absolwentką programu Swedish Institute Management Programme Northern Europe, którego celem jest zwiększenie kompetencji w zakresie zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego przywództwa wśród liderów Europy Północnej. Życiowe motto: „Ludzie są jak kwiaty – stworzeni do tego, aby się rozwijać” André Liégé.

Moduł III:
Szymon Gołowkin
Jestem absolwentem Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku Doradztwo filozoficzne i coaching, trenerem biznesu, trenerem efektywnej nauki oraz instruktorem rekreacji ruchowej. Posiadam wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu kompetencji społecznych, m.in. dla firm prywatnych i administracji publicznej z obszaru wywierania wpływu, efektywnej nauki, zarządzania czasem, wzbudzania motywacji i ćwiczeń psychoruchowych, a także z obszaru relacji rodzinnych i wychowawczych. Otrzymałem nagrodę Ministra Edukacji. Klienci doceniają mój profesjonalizm, zaangażowanie, wiedzę oraz warsztatowe i kreatywne przekazywanie wiadomości zgodne z zapotrzebowaniem grupy. Prowadzę sesje coachingowe oraz interdyscyplinarne szkolenia jako praktyk pozytywnego oddziaływania na innych.

Moduł IV:
Karolina Kraszewska
Doświadczenie w obszarze gastronomii zdobywałam od 2011 r., pracując w hotelach, restauracjach i kawiarniach, obsługując eventy, wesela oraz targi międzynarodowe, a także kierując teamem hotelowego lobby. W 2015 roku odkryłam, że moją pasją jest przekazywanie wiedzy podczas szkoleń. Ukończyłam kurs kelnerski i baristyczny.  W pracy opieram się przede wszystkim na holistycznym podejściu oraz indywidualizacji treningu. Moim celem jest aktywizacja i inspiracja każdego uczestnika, która w połączeniu z zaangażowaniem gwarantuje sukces. Najważniejszy jest dla mnie profesjonalizm, szacunek oraz pozytywna atmosfera. Uwielbiam zarażać swoją pasją, a największą satysfakcją jest widok efektów mojej pracy oraz zadowolenie i spełnianie się kursantów.

 

 

Komentarze z Facebook

Dodaj opinię poprzez Facebook