Polub i udostępnij:
fb-share-icon0

Podczas szkolenia nauka serwowania i przygotowywania koktajli odbywa się z wykorzystaniem prawdziwych alkoholi, syropów i dodatków. Zaprezentowane zostaną najlepsze techniki dekorowania napoi. Uczestnicy szkolenia nauczą się elementarnych zasad working flair, czyli nowoczesnej obsługi gości połączonej z elementami show. Zajęcia skierowane są głównie na praktykę, tak niezbędną w tym zawodzie. Uczestnicy poznają także tajniki sztuki kelnerskiej, która dopełni całość. Wśród zagadnień znajdą się m. in. kultura obsługi gości z elementami wiedzy psychologicznej, budowanie pozytywnych relacji w kontakcie z klientami, doradzanie przy wyborze, nakrywanie stołów i wiele innych. Autoprezentacja bowiem oraz nauka technik sprzedaży stanowi nieodzowny czynnik wpływający na wizerunek całej firmy.

 

Program szkolenia:

Moduł I:

1. Predyspozycje zawodowe i cechy osobowe profesjonalnego sprzedawcy
2. Sztuka autoprezentacji – budowanie wizerunku własnego i firmy
3. Automotywacja, techniki motywacji, sposoby działania, podejście do pracy i obowiązków
4. Relacja sprzedawca – klient
5. Savoir vivre sprzedawcy
6. Typy klientów
7. Podstawy komunikacji w obsłudze klienta
8. Zadawanie pytań i słuchanie – umiejętności niezbędne w pozyskiwaniu informacji od klienta i budowaniu swojej kompetencji
9. Techniki przekazywania informacji
10. Sprzedaż sugestywna, skuteczne sposoby zwiększania rachunku
11. Sytuacje trudne – techniki reagowania
12. Budowanie relacji długoterminowych z klientami
13. Marketing – pozyskiwanie nowych klientów
14. Elementy przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu

Moduł II:

1. Tematy wykładów:
– prezentacja sprzętu barmańskiego i sposobów posługiwania się nim,
– standardy barmańskie,
– szkło koktajlowe,
– miary barowe,
– techniki miksowania,
– historia alkoholi i procesy produkcji (połączone z degustacją).
2. Zajęcia z working flair:
– speed flair,
– optymalizacja pracy za barem,
– techniki working flair,
– przygotowanie koktajli w widowiskowy sposób.
3. Zajęcia praktyczne z miksologii:
– techniki nalewania (free pouring),
– sposoby shake’owania,
– przygotowanie półproduktów (sweet & sour, syrop cukrowy, infuzje i syropy smakowe),
– dekorowanie owoców,
– przygotowywanie koktajli.
 
Moduł III:

1. Wygląd i prezencja kelnera:
– kultura obsługi gości z elementami wiedzy psychologicznej,
– budowanie pozytywnych relacji w kontakcie z klientami.
2. Karty menu:
– znaczenie znajomości menu,
– podawanie kart menu,
– doradzanie przy wyborze.
3. Przygotowanie sali konsumenckiej do obsługi klientów:
– przygotowanie zastawy stołowej do podawania dań i napojów,
– przygotowanie pomocnika kelnerskiego.
4. Przenoszenie tac i zastawy stołowej.
5. Nakrywanie stołów:
– nakrycie proste,
– nakrycie rozszerzone,
– przygotowanie nakrycia w obecności klientów.
6. Zbieranie zastawy stołowej po konsumpcji.
7. Przebieg obsługi klientów, tworzenie standardu:
– powitanie i zajmowanie miejsc przez klientów,
– przyjmowanie zamówienia,
– rozmowa z klientami,
– realizacja rachunku,
– pożegnanie klientów.
8. Metody obsługi:
– serwis niemiecki i rosyjski,
– elementy serwisu francuskiego,
– serwis bufetowy.
9. Ogólne zasady obsługi:
– kolejność podawania potraw, napojów i obsługi,
– skargi i reklamacje.
10. Ćwiczenia praktyczne

 

Szczegóły:
Czas szkolenia: blok 4 dni po 8 godzin (każdy dzień 8 x 45 minut)

Szkolenie w formule zamkniętej: ceny szyte na miarę, możliwość dojazdu do klienta i zorganizowania szkolenia dla większej grupy (proszę o kontakt drogą mailową).

PO SZKOLENIU KAŻDY UCZESTNIK OTRZYMA CERTYFIKAT.

 

Prowadzący:

Szymon Gołowkin
Jestem absolwentem Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku Doradztwo filozoficzne i coaching, trenerem biznesu, trenerem efektywnej nauki oraz instruktorem rekreacji ruchowej. Posiadam wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu kompetencji społecznych, m.in. dla firm prywatnych i administracji publicznej z obszaru wywierania wpływu, efektywnej nauki, zarządzania czasem, wzbudzania motywacji i ćwiczeń psychoruchowych, a także z obszaru relacji rodzinnych i wychowawczych. Otrzymałem nagrodę Ministra Edukacji. Klienci doceniają mój profesjonalizm, zaangażowanie, wiedzę oraz warsztatowe i kreatywne przekazywanie wiadomości zgodne z zapotrzebowaniem grupy. Prowadzę sesje coachingowe oraz interdyscyplinarne szkolenia jako praktyk pozytywnego oddziaływania na innych.

Krzysztof Mięsiak
Posiadam wieloletnie doświadczenie w dziedzinie gastronomii, które zdobywałem w kraju, jak i za granicą. Należę do Stowarzyszenia Polskich Barmanów, gdzie ukończyłem kurs i doskonaliłem wiedzę. Od ponad 13 lat pracuję jako barman obsługując wszelkie imprezy: wesela, urodziny, eventy, targi, a nawet duże festiwale. To moje zamiłowanie i pasja. Uwielbiam dzielić się wiedzą, dlatego prowadzę również szkolenia barmańskie. W swojej pracy kładę nacisk na metody aktywizujące każdego ucznia jednocześnie go inspirując. Jestem energiczny i spontaniczny. Te cechy w połączeniu z doskonałą organizacją czasu dają mieszankę, która pozwala sprostać każdemu wyzwaniu.

Karolina Kraszewska
Doświadczenie w obszarze gastronomii zdobywałam od 2011 r., pracując w hotelach, restauracjach i kawiarniach, obsługując eventy, wesela oraz targi międzynarodowe, a także kierując teamem hotelowego lobby. W 2015 roku odkryłam, że moją pasją jest przekazywanie wiedzy podczas szkoleń. Ukończyłam kurs kelnerski i baristyczny.  W pracy opieram się przede wszystkim na holistycznym podejściu oraz indywidualizacji treningu. Moim celem jest aktywizacja i inspiracja każdego uczestnika, która w połączeniu z zaangażowaniem gwarantuje sukces. Najważniejszy jest dla mnie profesjonalizm, szacunek oraz pozytywna atmosfera. Uwielbiam zarażać swoją pasją, a największą satysfakcją jest widok efektów mojej pracy oraz zadowolenie i spełnianie się kursantów.

Komentarze z Facebook

Dodaj opinię poprzez Facebook